Ik ben sinds februari 2019 werkzaam bij BDO. Dit doe ik als financieel analist op de afdeling Accountancy & Bedrijfsadvies (A&B) van kantoor Maastricht. Het team op onze vestiging bestaat uit ongeveer 20 personen waarbij iedereen zijn eigen taken heeft. Een aantal collega’s zijn het grootste deel van hun tijd bezig met het samenstellen van jaarrekeningen, terwijl andere collega’s (waaronder ik) juist hoofdzakelijk bezig zijn met het verwerken van de administraties of het uitvoeren van detacheringswerkzaamheden. Daarnaast bestaat het team nog uit een tekenend accountant en een partner.

De samenwerking met mijn collega’s is goed. Daarnaast is er veel contact binnen ons team en met teams van andere afdelingen. Door deze fijne samenwerking maken we gebruik van meerdere disciplines en wordt ieders talent benut. Ik vind het ook erg leerzaam. Als starter kan ik bij iedereen binnenlopen om vragen te stellen die vervolgens uitgebreid beantwoord worden. De sfeer onderling is ook erg goed. Iedere vrijdag eten we gezellig een broodje samen en er wordt veel gelachen. Ook vinden er regelmatig bedrijfs- en afdelingsuitjes plaats. In verband met corona is fysiek contact helaas even niet mogelijk. Ik mis mijn collega’s en de gezellige werksfeer, dus kijk uit naar het moment dat dit weer mogelijk is.

Werken voor een woningcorporatie

Mijn werk bestaat vooral uit het verwerken van administraties en btw-aangiftes van diverse soorten lokale klanten. Daarnaast ben ik sinds juli 2019 twee tot drie dagen per week gedetacheerd bij een woningcorporatie. Deze dagen zit ik bij de klant op kantoor en werk ik volledig mee op de financiële afdeling.

Bij de woningcorporatie houd ik mij bezig met het verwerken van de huurontvangsten, het opstellen van balansdossier ten behoeve van de jaarrekeningcontrole en het optimaliseren van diverse rapportages zodat deze duidelijker zijn én efficiënter opgesteld kunnen worden. Daarnaast voer ik servicekostenberekeningen uit van alle woningen die zij verhuren. Dit is een van de belangrijke onderwerpen die spelen binnen een woningcorporatie. Ik zorg er voor dat alle gemeenschappelijke kosten van een complex zoals energiekosten, schoonmaakkosten en onderhoudskosten op het juiste complex geboekt worden én dat deze kosten rechtmatig doorberekend worden aan de huurder.

Het leuke aan deze opdracht is dat ik echt iets kan toevoegen aan het bedrijfsproces bij de klant en er voor kan zorgen dat de bedrijfsprocessen efficiënter uitgevoerd worden. Daarnaast hecht de woningcorporatie veel waarde aan de tevredenheid van de huurders. Het geeft mij veel voldoening om hier een steentje aan bij te dragen.

Afwisseling kantoor en klant

Bij BDO krijg ik de ruimte om datgene te doen wat ik zelf leuk vind. Hoe mijn carrière verloopt is voor een groot deel mijn verantwoordelijkheid. Ik heb bijvoorbeeld zelf aangegeven dat ik graag meer uren gedetacheerd wil zitten bij de klant. De afwisseling tussen het werken op kantoor en het werken bij de klant zorgt ervoor dat het werk voor mij zeer divers is. Daarnaast heeft BDO flexibele werktijden. Ik kan in de ochtend vroeg beginnen zodat ik in de avond voldoende tijd heb voor mijn hobby’s.

Spreekt mijn verhaal jou aan en lijkt een carrière bij BDO ook iets voor jou te zijn? Stuur mij dan gerust een berichtje via LinkedIn of neem contact op met één van onze recruiters!

Laura Valkenburg

Ik ben Laura Valkenburg, 25 jaar en woon samen met mijn vriend en onze twee katten Timon en Pumba in Echt (een klein plaatsje in het smalste stukje Nederland). In mijn vrije tijd rijd ik paard bij een stal die paarden verkoopt. Ik train daar de handelspaarden, stel de paarden voor aan klanten en help mee in de verzorging van alle paarden. Daarnaast ga ik regelmatig een rondje hardlopen en speel ik bugel bij de plaatselijke fanfare.

 

Top