In het ‘salarisvak’ ervaren we tussen de 15e en de 24e van elke maand een piek. De meeste klanten die wij bedienen willen namelijk in deze periode overgaan tot het overmaken van de salarissen. Dit houdt in dat ik mij in die weken op ons mooie, nieuwe kantoor in Den Haag bevind of natuurlijk vanuit huis werk.

Ons werk bestaat in deze periode vooral uit mutaties verwerken en de loonstroken klaar zetten voor de klant. We hebben allemaal ons eigen klantenpakket met diverse klanten hierin. Zo kan het zijn dat je op dit moment de loonstroken van een tandarts met vijf man in dienst aan het narekenen bent om vervolgens je te moeten verdiepen in de CAO detailhandel voor een klant met 200 man in dienst. Deze diversiteit is superleuk, zo leer je veel van verschillende branches. Wij moeten ons goed beseffen of de doorgegeven mutatie wel kan volgens de wettelijke regelgeving. Mocht dit niet het geval zijn is het aan ons, samen met collega’s van Legal en Adviesgroep Loon- en Premieheffing, de klant te adviseren. Soms is het ook zo dat een klant een mutatie onduidelijk doorgeeft: even bellen met de klant wat er precies bedoeld wordt en je kan weer door. Vaak vindt de klant het ook gewoon leuk je af en toe eens te spreken!

1. Veel meer dan alleen salarissen

Tot de 15e en na de 24e ben ik zoveel als mogelijk buiten de deur. Wij denken graag mee met de klant om processen nog efficiënter in te richten. Het salarispakket waar wij mee werken heeft namelijk veel meer te bieden dan alleen salarissen. Zo kun je ook meerdere HRM-modules uitrollen bij je klant, bijvoorbeeld de verlofmodule of het digitaal declareren van een bonnetje. Vanzelfsprekend leen ik me ook graag voor een demo van ons salarispakket bij ondernemers die nog géén klant zijn van BDO. Vooral vanuit andere afdelingen komt men vaak langs om te vragen of ik mee wil naar een potentiële klant. Die kans laat ik natuurlijk nooit voorbij gaan. Door het huidige tijdperk waar we in leven, ben ik tegenwoordig ook thuis in dergelijke demo’s via Teams geven.

2. Doen wat ik leuk vind

Wat ik leuk vind aan werken bij BDO is dat ik dus eigenlijk echt mag doen wat ik leuk vind. Al vrij vroeg in mijn ‘BDO carrière’ heb ik aangegeven dat ik het leuk vind om meer klanten te bezoeken, en kijk waar het mij gebracht heeft. Ik spreek inmiddels het grootste gedeelte van de maand met de klant af. Het liefst rijd ik naar de meest bijzondere kantoren toe, echter werken Teams-meetings ook heel goed. Het hybride werken bevalt mij onwijs goed. Dit houdt in dat we de vrijheid hebben om vanuit huis, een kantoor of de klant te werken. Hier worden we goed in begeleid zodat we elkaar niet uit het oog verliezen.

3. Teamgevoel

Laten we niet vergeten dat er buiten het harde werken om ook ontspannen moet worden. Normaliter wordt er elke vrijdagmiddag geborreld in het restaurant beneden. Nu proberen we eens in het kwartaal een online borrel te houden. Dit wordt georganiseerd door iemand vanuit de afdeling zelf óf vanuit de personeelsvereniging (waar ik ook onderdeel van ben). Om het teamgevoel te blijven vasthouden, want die is er op de Payroll-afdeling, gaan we normaliter ook ongeveer één keer per kwartaal op eigen initiatief een hapje eten of borrelen in een stad. Kantoor breed wordt er ook veel gedaan. Eén keer in de twee jaar gaan we een nachtje weg met z’n allen, dat worden altijd de meest legendarische weekenden. Niet te vergeten het jaarlijkse wintersportuitje en als kerst op de taart; het Kerstdiner wat altijd groots aangepakt wordt! Zelfs online hebben we vanuit de personeelsvereniging een super gave Live & Cooking show weten te geven!

Genoeg redenen om te solliciteren lijkt mij. Bij BDO krijg je genoeg kansen, je moet ze alleen wel zelf grijpen!


Werken bij BDO Payroll iets voor jou?

Ben je na het lezen van Roxanne’s blog enthousiast geworden over werken bij BDO? Neem dan contact op met één van onze recruiters voor meer informatie!

 

Roxanne Angevaare

Ik ben Roxanne Angevaare, kom uit Alphen aan den Rijn en ben 30 jaar. Ik ben in 2017 begonnen bij BDO als Junior Salarisadministrateur en na een jaar ben ik gepromoveerd naar Medior Payroll Professional. Omdat ik óók graag veel op bezoek ga bij klanten om er achter te komen waar en hoe we hen nog beter van dienst kunnen zijn, spreek ik ook veel met klanten af om demo’s van het pakket welke wij gebruiken te geven.

 

Top