In het ‘salarisvak’ ervaren we tussen de 15e en de 24e van elke maand een piek. De meeste klanten die wij bedienen willen namelijk in deze periode overgaan tot het overmaken van de salarissen. Dit houdt in dat ik mij in die weken op kantoor Alphen aan den Rijn bevind (en vanaf september in ons nieuwe pand in Den Haag).

Ons werk bestaat in deze periode vooral uit mutaties verwerken en de loonstroken klaar zetten voor de klant. We hebben allemaal ons eigen klantenpakket met diverse klanten hierin. Zo kan het zijn dat je op dit moment de loonstroken van een tandarts met vijf man in dienst aan het narekenen bent om vervolgens je te moeten verdiepen in de CAO detailhandel voor een klant met 200 man in dienst. Deze diversiteit is superleuk, zo leer je veel van verschillende branches. Wij moeten ons goed beseffen of de doorgegeven mutatie wel kan volgens de wettelijke regelgeving. Mocht dit niet het geval zijn is het aan ons, samen met collega’s van Legal en Adviesgroep Loon- en Premieheffing, de klant te adviseren. Soms is het ook zo dat een klant een mutatie onduidelijk doorgeeft: even bellen met de klant wat er precies bedoeld wordt en je kan weer door. Vaak vindt de klant het ook gewoon leuk je af en toe eens te spreken!

Veel meer dan alleen salarissen

Tot de 15e en na de 24e ben ik zoveel als mogelijk buiten de deur. Wij denken graag mee met de klant om processen nog efficiënter in te richten. Het salarispakket waar wij mee werken heeft namelijk veel meer te bieden dan alleen salarissen. Zo kun je ook meerdere HRM modules uitrollen bij je klant, bijvoorbeeld de verlofmodule of het digitaal declareren van een bonnetje. Vanzelfsprekend leen ik me ook graag voor een demo van ons salarispakket bij ondernemers die nog géén klant zijn van BDO. Vooral vanuit andere afdelingen komt men vaak langs om te vragen of ik mee wil naar een potentiële klant. Die kans laat ik natuurlijk nooit voorbij gaan.

Doen wat ik leuk vind

Wat ik leuk vind aan werken bij BDO is dat ik dus eigenlijk echt mag doen wat ik leuk vind. Al vrij vroeg in mijn ‘BDO carrière’ heb ik aangegeven dat ik het leuk vind om meer klanten te bezoeken, en kijk waar het mij gebracht heeft. Ik rijd inmiddels het grootste gedeelte van de maand naar de meest bijzondere kantoren. Ik word hier ook goed in begeleid zodat ik me verder kan ontwikkelen op dit gebied.

Teamgevoel

Laten we niet vergeten dat er buiten het harde werken om ook ontspannen moet worden. Elke vrijdagmiddag kunnen we borrelen in de kroeg beneden. Ik kan trouwens niet wachten tot dit in het nieuwe restaurant in het nieuwe kantoor kan! Om het teamgevoel te blijven vasthouden, want die is er op de Payroll-afdeling, gaan we ook ongeveer één keer per kwartaal op eigen initiatief een hapje eten of borrelen in een stad. Kantoor breed wordt er ook veel gedaan. Eén keer in de twee jaar gaan we een nachtje weg met z’n allen, dat worden altijd de meest legendarische weekenden. Niet te vergeten het jaarlijkse wintersportuitje en als kerst op de taart; het Kerstdiner wat altijd groots aangepakt wordt!

Genoeg redenen om te solliciteren lijkt mij. Bij BDO krijg je genoeg kansen, je moet ze alleen wel zelf grijpen!


Werken bij BDO Payroll iets voor jou?

Ben je na het lezen van Roxanne’s blog enthousiast geworden over werken bij BDO? Neem dan contact op met één van onze recruiters voor meer informatie!

 

Roxanne Angevaare

Ik ben Roxanne Angevaare, kom uit Alphen aan den Rijn en ben 28 jaar. Ik ben in 2017 begonnen bij BDO als Junior Salarisadministrateur en na een jaar ben ik gepromoveerd naar Medior Payroll Professional. Omdat ik óók graag veel op bezoek ga bij klanten om er achter te komen waar en hoe we hen nog beter van dienst kunnen zijn, heb ik sinds 2018 een combinatiefunctie. Ik ben namelijk ook onderdeel van het Landelijke Sales Team SA. Deze rol wordt sinds 2020 steeds meer uitgebreid. Naast mijn werk houd ik er van om op terrasjes te zitten met vriendinnen of met mijn vriend, te winkelen en heb ik een paard.

 

Top