Previous Next

Je vindt hier een overzicht van veel gestelde vragen en antwoorden die je kunt hebben over het werken bij BDO. Kun je het antwoord op je vraag niet vinden, neem dan contact op met ons recruitment team, tel.: (040) 269 81 72.

  • Waar vind ik alle vacatures?

    Onze vacatures vind je in de vacaturebank. De vacatures zijn onderverdeeld naar vakgebied, opleidingsniveau, ervaringsniveau en vestiging. Op deze manier kun je eenvoudig en snel zoeken naar een vacature die past bij jouw wensen. Heb je een interessante vacature gevonden? Solliciteer dan direct online.

  • De vacature die ik zoek staat er niet bij

    Geen vacatures die aansluiten op jouw profiel? Dan bekijken we graag samen met jou welke mogelijkheden we je kunnen bieden. Want BDO biedt maatwerk. Ook als het om jouw carrière gaat. Laat hier je CV en motivatiebrief achter en wij nemen contact met je op.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe vacatures?

    Schrijf je in voor de BDO jobalert. Je ontvangt dan alle nieuwe vacatures die voldoen aan jouw voorkeuren.

  • Heeft BDO ook stageplaatsen op MBO-niveau?

    Omdat je bij BDO direct aan de slag gaat met werk voor onze klanten is het nodig dat je al bepaalde kennis hebt. Wij bieden daarom alleen stageplaatsen aan voor studenten in de afrondende fase van de MBO-opleiding Financieel niveau 4.

  • Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

    Wij vinden het belangrijk dat jij precies weet waar je aan toe bent. Op iedere vacaturepagina op onze werken-bij website staan de zeven stappen van onze sollicitatieprocedure vermeld.

  • Hoe snel kan ik een reactie op mijn sollicitatie verwachten?

    Je krijgt binnen 10 werkdagen bericht van ons.

  • Wat doet BDO met mijn gegevens?

    Jij hebt ons jouw persoonsgegevens gestuurd om te kunnen solliciteren. Deze gegevens bewaren we tijdens het sollicitatieproces. Ze zijn alleen toegankelijk voor de direct betrokkenen bij jouw sollicitatie. Na jouw sollicitatie bewaren we je gegevens in dezelfde, afgeschermde database tot maximaal 1 jaar. We hebben hiervoor twee redenen. Ten eerste de wettelijke verplichtingen. Zo moeten we bijvoorbeeld aantonen dat we iedereen gelijke kansen bieden op werk. Ten tweede voor toekomstige vacatures. Mocht je nu niet de geschikte kandidaat blijken, dan hebben we mogelijk in de nabije toekomst wél een passende vacature voor je.

  • Kan ik mijn CV en/of motivatiebrief later sturen?

    Op het moment dat je op een mobile device een vacature ziet die bij jou past, kun je direct online solliciteren. Niet iedereen heeft zijn/haar CV en/of motivatiebrief ter plekke beschikbaar op een mobile device. Daarom vragen wij onze bezoekers een aantal NAW gegevens in te vullen. Je ontvang daarna een mail met een link waarmee je op desktop (waar je CV en motivatiebrief normaliter wel staat) alsnog je gegevens kunt aanvullen.

  • Waarom staat er geen mailadres vermeld van de Adviseur W&S?

    Wij willen graag persoonlijk contact met jou. Heb je een vraag over een vacature, evenement of stage, dan kun je per telefoon direct contact opnemen met onze Adviseur W&S. Wil jij solliciteren of je aanmelden voor een evenement? Doe dat dan direct online via de site. Via ons Applicant Tracking System kom je zo het snelst onder de aandacht van de Adviseur W&S.

  • Wat zijn mijn doorgroeimogelijkheden?

    Bij BDO solliciteer je niet op een functie, maar op een loopbaan. Als starter ontwikkel je jezelf allround. Daarna kies je voor een loopbaan als  generalist of als vakspecialist. We focussen samen met jou op ‘eruit halen wat er in zit’. Jouw competenties vormen de basis van jouw loopbaan. Het Talent Ontwikkeling & Performance systeem (TOP) ondersteunt je hierin. Het helpt je bij het herkennen van je talenten en geeft sturing aan de ontwikkeling daarvan.

  • Word ik binnen BDO gecoacht en opgeleid?

    We vinden het belangrijk dat jij jouw talenten ontdekt, ontwikkelt en benut. Vanaf jouw eerste werkdag bij BDO heb je een mentor. Hij/zij zorgt ervoor dat je jouw draai vindt bij ons. En bij hem of haar kun je altijd terecht met vragen. Via ons Talent Ontwikkeling & Performance systeem (TOP) bepaal je samen met jouw manager hoe je jezelf verder gaat ontwikkelen. De BDO Academie biedt hiertoe relevante opleidingsmogelijkheden en passende praktijkervaringen die voor jouw huidige of toekomstige functie zinvol zijn.

    Gedurende je loopbaan als ervaren professional zal je met een Talent Manager in gesprek gaan over jouw ontwikkeling binnen BDO.

  • Waarom zou ik voor BDO kiezen?

    Het gevoel dat je bij jouw toekomstige werkgever hebt, zal je keuze bepalen. Dat kunnen wij niet voor je doen. Je zult zelf een afweging moeten maken van zaken die jij belangrijk vindt. Wat we wel kunnen doen, is op een rij zetten wat je van ons mag verwachten:

    • Eigen verantwoordelijkheid en afwisseling in je werk.
    • Ontwikkeling van jouw talenten zodat je het beste uit jezelf kunt halen en  doorgroeit naar de functie van vertrouwde adviseur.
    • Juiste balans werk en privé.
    • Uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket.
    • Open communicatie en een bedrijfscultuur waarin we werken als een team.
  • Hoe ziet het klantenpakket van BDO er uit?

    Ons klantenpakket bestaat voornamelijk uit ondernemers uit het middenbedrijf. Maar ook (grotere) familiebedrijven en beursgenoteerde ondernemingen behoren tot onze klantenkring. Eén ding is zeker. Als BDO’er zit je vrij snel bij de klant aan tafel. Door het directe contact met jouw klanten krijg je snel inzicht in alle facetten van de bedrijfsvoering.

  • Biedt BDO ook internationale mogelijkheden?

    BDO is niet alleen in Nederland actief. Internationaal is BDO in ruim 154 landen vertegenwoordigd met meer dan 1.400 vestigingen. Heb je al diverse jaren werkervaring? Dan kun je jezelf aanmelden voor een secondment op één van de BDO vestigingen in het buitenland. De duur van zo’n project kan variëren van enkele maanden tot een jaar.

  • Kun je bij BDO ook parttime werken?

    De balans tussen werk en privé krijgt binnen BDO alle aandacht. Bij BDO kun je bijvoorbeeld je werktijden flexibel (4×9) inrichten of parttime werken. Deze mogelijkheden bekijk je samen met jouw manager.

  • Wie betaalt mijn studiekosten?

    Wanneer je in overleg met BDO een opleiding gaat volgen, vergoeden we deze in principe volledig.

  • Wanneer krijg ik een auto?

    Rijd je als starter meer dan 7.500 zakelijke kilometers per jaar, dan krijg je in principe een auto tot je beschikking. Professionals ontvangen afhankelijk van functie en achtergrond een mobiliteitsbudget. Je bepaalt dan zelf of je dit budget aanwendt voor een leaseauto of laat uitbetalen.

Top