Eline de Rouw (30) werkt bijna twee jaar bij BDO. Of beter gezegd, is bijna twee jaar terug bij BDO. Eerder werkte ze hier namelijk ook al drie jaar. “Ik ben een jaartje weggeweest, maar heb me altijd heel betrokken gevoeld bij de organisatie. Als ik aan die tijd terugdacht, voelde ik me trots om daar onderdeel van te zijn geweest. Die betrokkenheid heeft me teruggetrokken, naast natuurlijk de functie die ik nu vervul en goed bij me past. Én ook mijn fijne team: we werken hard maar er is veel gelegenheid om leuke dingen te doen en mijlpalen met elkaar te vieren.”
De onderlinge sfeer past Eline, Digital Marketing Specialist, heel goed. “Het maakt niet uit of je junior of senior bent, iedereen is gelijkwaardig in benadering. Wat ik ook echt onderscheidend vind is de bereidheid om elkaar te helpen. Is het niet mijn manager, is het wel mijn team dat bijspringt indien nodig. Natuurlijk heb je je eigen verantwoordelijkheden, maar je hoeft het niet alleen te doen. We steken écht samen de schouders eronder. En we doen ook veel leuke dingen, zo hadden we laatst een Padeltoernooi met collega's van diverse afdelingen op kantoor Eindhoven. Super voor de onderlinge verbinding en betrokkenheid.”
Verrassende conclusies
Eline werkt als Digital Marketing Specialist op de afdeling Marketing, Communicatie & Sales, met als uitvalsbasis kantoor Eindhoven. Eline: “Hoe ik ons werk altijd omschrijf is dat we adviseren over en ondersteunen bij de inzet van digital tools om potentiële klanten en collega’s aan BDO te verbinden. Mijn focus ligt op advies en inzet omtrent paid advertising en social media en ik werk veel met marketing automation. Dat betekent onder andere dat ik een strategie schrijf voor paid advertising en social media, schakel met leveranciers, adviseer over de inzet van paid campagnes en deze inricht en intern medewerkers activeer actief te zijn op social. Zo hebben we een keer een intern webinar georganiseerd om collega's alle handvatten aan te reiken om succesvol zakelijk actief te zijn op social media. Er waren ruim 200 aanmeldingen en collega’s gingen er vervolgens daadwerkelijk actief mee aan de slag. Tof om te zien hoe dat werd ontvangen. Ook houd ik me bezig met het uitrollen van e-mailmarketing campagnes voor bijvoorbeeld familiebedrijven. De resultaten van zo'n campagne verwerk in een dashboard en analyseer ik, zodat we dit constant kunnen optimaliseren. In dit vak kun je echt conclusies trekken op basis van data, wat heel verrassend kan zijn. Dat vind ik er heel leuk aan.”
Het hele pallet van digital marketing
Wat haar nog meer aanspreekt aan de rol? “Geen dag is hetzelfde omdat digital marketing heel dynamisch is: trends gaan snel en algoritmes veranderen. Wat ik leuk vind aan digital marketing binnen BDO is dat met het hele pallet van digital marketing gewerkt wordt, maar je wel je focus kunt leggen op domeinen die jouw voorkeur hebben. BDO luistert daarin echt naar je ambities. Ook pakken we het best groots aan hier. Ken je die digitale reclameschermen op stations? Daar draaiden we laatst voor het eerst een campagne op om meer zichtbaarheid voor BDO als werkgever te creëren. Leuk en leerzaam om als Digital Marketeer mee bezig te zijn én om je eigen campagne op het station terug te zien.”
Zachte landing
Naast haar dagelijkse werk, is Eline ook een onboardingscoach. “Onboardingscoaches zorgen ervoor dat nieuwe collega's een zachte landing krijgen binnen BDO. We maken ze wegwijs binnen de organisatie. Ik vind het belangrijk dat mensen zich welkom voelen en het belang van nieuwe medewerkers is gewoon heel groot. Als ik daar op deze manier mijn steentje aan kan bijdragen, doe ik dat graag. Om me klaar te stomen als onboardingscoach kreeg ik een tweedaagse cursus aangeboden van BDO waarbij je leert hoe je dat moet aanpakken. Ook dit benadert BDO professioneel!”
Mens en maatschappij
Op de vraag wat voor Eline de grote voordelen van werken bij BDO vindt, antwoordt ze: “de organisatie is groot, maar mensgericht. Dat zie je terug in allerlei programma's die te volgen zijn, bijvoorbeeld voor toekomstige moeders of sessies gericht op mentale gezondheid. Ik vind het ook mooi dat BDO zich inzet voor mens en maatschappij. Je krijgt tijd om aan vrijwilligerswerk te besteden en er is aandacht voor diversiteit en inclusie. Ook het hybride werken heeft BDO volledig omarmd. Je merkt aan alles dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je werkt, als je het maar goed kunt uitvoeren. Dat geeft zoveel rust en vrijheid.”